Veel gestelde vragen (faq)

 

Wat is autonesting?

  • Autonesten is het middels software een verscheidenheid (in aatal en afmetingen) onderdelen (platen of profielen) zo op het basismateriaal te positioneren zodanig dat er zo min mogelijk afval ontstaat.

Hoe nauwkeuring werkt autonesting?

  • Bij autonesting programma’s wordt gebruikt gemaakt van een algoritmen. In onze website kunnen we niet gebruik maken van de krachtigste algoritmen dit zou de webserver te zwaar belasten. Het algoritmen in onze website heeft in de praktijk bewezen goed te voldoen. Echter bij heel veel verschillende afmetingen en grote aantallen zullen wij uw opdracht altijd na rekenen met een krachtiger nesting programma. Uiteraard wordt u per omgaande op de hoogte gesteld mochten verschillen zijn in uitkomst.
  • Zie algemene voorwaarden artikel 11 lid 2

 

Wat zijn de minimale afmetingen van de restdelen die Zirkzee bv “retour” neemt?

  • Voor profielen geld een minimale lengte van 500 mm en een minimaal gewicht van 150 gram per retour deel.
  • Voor plaatwerk geld een minimale afmeting van 1000*500mm

Met welke maat toleranties kunnen we rekening houden?

  • Zaag toleranties
  • Lengte van 0 tm 3000 mm tolerantie +/- 0,5 mm
  • Lengte van 3000 tm 6000mm tolerantie +/- 1.0 mm.
  • Knip toleranties.
  • Plaatdikte tot 2 mm
  • Maten van 3 tm 1000 mm tolerantie +/- 0,2mm
  • Maten van 1000 tm 3000 mm tolerantie +/- 1mm.
  • Plaatdikte van 3 tm 6mm.
  • Maten van 10 tm 1000 mm tolerantie +/- 0,5 mm
  • Maten van 1000 tm 3000 tolerantie +/- 1mm.
  • Tolerantie profiel lengte 0–>+\+ 50mm.
  • Tolerantie plaat afmetingen 0–>+\+ 5mm.

Welke eenheden worden er gebruikt?

  • Lengte maten altijd in millimeter (mm) tenzij anders vermeld.
  • Gewichten in kilogram (kg)
  • Volume in milliliter (ml)

Kan ik mijn product retourneren?

  • Onze artikelen kunnen onder bepaalde voorwaarden worden geretourneerd. Zie algemene voorwaarden artikel 5 en 5a.
  • De meesten producten maken wij voor u op maat, op maatgemaakte producten kunnen niet retour.

Op welke wijze kan ik betalen?

  • Overmaking per bank voor levering.
  • Bij levering af balie kunt u contant of per pin betalen aan de balie.
  • Bedrijven met een account kunnen, na acceptatie door ons, op rekening uitgeleverd krijgen.
  • Betaling middels rembours is niet mogelijk.

Waar kan ik mijn klacht indienen?

  • Mocht u een klacht hebben, dan vinden wij dat bijzonder vervelend voor u. Wij verzoeken u deze te mailen naar info@zirk.nl, zodat wij samen met u tot een passende oplossing kunnen komen. Uw klacht wordt binnen 1 week beantwoord.
  • Indien wij er samen niet uitkomen, zal de klacht afgehand worden conform onze algemene voorwaarde artikel 14

Heb ik garantie op de geleverde producten?

  • Voor onze aluminium producten geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Reclamering van uiterlijk waarneembare gebreken dient u schriftelijk dan wel per mail bij ons in te dienen, uiterlijk 8 dagen na levering van het materiaal. Onverminderd de wettelijke rechten die u heeft, geven wij 6 maanden garantie op de geleverde materialen. De garantie houdt in dat we de gebreken herstellen en/of u de bestelling (gedeeltelijk) opnieuw toesturen of u een evenredig deel van het factuur bedrag retourneren. Geen garantie wordt gegeven zodra gebreken het gevolg zijn van normale slijtage, onoordeelkundig gebruik, niet of onjuist onderhoud en bij installatie, montage, wijziging of reparatie door opdrachtgever of door derden.
  • Zie algemene voorwaarde artikel 9.

 

Hoe wordt mijn product verzonden (verpakking)?

  • Transport wordt verzorgd door een externe vervoerder of voeren wij in eigen beheer uit. Transport in eigenbeheer wordt door ons minimaal verpakt. De verpakking bij transport door derden wordt aangepast aan de aard, omvang en kwetsbaar heid van de producten en kan aanzienlijk zijn. Wij gebruiken zoveel mogelijk gebruikte verpakkingen. Wij vragen U de verpakking verantwoord af te voeren.

Kan ik mijn product volgen via track and trace?

  • Wij bieden nog geen track and trace service aan.

Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

  • Indien u tijdens het bestelproces heeft aangegeven dat u de bestelling wilt afhalen, ontvangt u van ons een e-mail of SMS wanneer de bestelde aluminium producten gereed zijn. Wij verzoeken u deze af te halen binnen 5 werkdagen. Onze afhaal balie is op de Flevoweg 37 te Leiden. Voor openings tijden en routebeschrijving zie onze contactpagina.

De webshop loopt vast, ben ik mijn bestelling kwijt?

  • U kunt proberen een stap terug te gaan in de webshop. Vaak kunt u weer verder gaan met uw bestelling. Indien dit niet werkt en de webshop functioneert niet goed, dan vragen wij u dit melden.

Kan ik ook zetwerk en of constructies op maat bestellen?

  • Wilt u meer dan wij online bieden? Mail ons dan. Wij nemen snel contact met u op.

Waar vind ik de status van mijn bestelling?

  • Als u een account heeft kunt u inloggen en onder de tab bestellingen de status van uw order volgen.
  • Ook brengen wij u per e-mail of sms op de hoogte.